"המשפך", הינו הכלי החשוב ביותר להנעת לקוחות לבצע רכישות וקניות חוזרות. יש כל מיני גישות שונות לשלבים בו, אך אפשר לצמצמם את זה ל- 4 מרכזיים: המודעות בבסיס אחר כך הבחינה ובדיקת השיקולים לביצוע רכישה. השלב הבא הוא שלב הרכישה. השלב האחרון והחשוב פעמים יותר מתבטא ביכולת החברה להחזיר את הלקוחות לקניות חוזרות. האתר ואו חנות הסחר האינטרנטית חייבת להיבנות על פי המודל של "המשפך" כך שהגולש שהוא לקוח פוטנציאלי או לקוח חוזר ינוע בקלילות אל עבר "הפיה של המשפך" עד לביצוע רכישה חדשה או רכישה חוזרת.