המילון

ניתוח שוק – מי הם מתחרים ישירים שלכם?

בכל תהליך שיווקי מוצלח, יש לבצע מיפוי וניתוח של המתחרים הישירים בשוק. מתחרים ישירים הם חברות או גופים יצרניים המשווקים מוצר או שירות זהה או דומה לשלכם, מבחינת המחיר והצורך הצרכני עליו הם עונים. לדוגמה, הסמארטפונים של סמסונג הם מתחרים ישירים לניידים של חברת אפל.

חשיבות הניתוח

ניתוח המתחרים הישירים חשוב לצורך הבנת התחרות האמיתית בשוק שלכם. הוא מאפשר לזהות את היתרונות והחולשות של המתחרים, ולפתח אסטרטגיות שיווקיות שיבדלו את המוצר או השירות שלכם בשוק.

איך מבצעים ניתוח מתחרים ישירים?

  1. זיהוי מתחרים: רשמו את כל החברות המציעות מוצרים או שירותים דומים לשלכם.
  2. איסוף מידע: אספו מידע על המוצרים והשירותים של המתחרים, כולל מחירים, מאפיינים, ושיטות שיווק.
  3. ניתוח מוצרים ושירותים: השוו בין המוצרים והשירותים שלכם לאלו של המתחרים במונחים של תכונות, יתרונות וחסרונות.
  4. זיהוי יתרונות תחרותיים: הגדירו את היתרונות הייחודיים של המוצר או השירות שלכם מול המתחרים.
  5. בניית אסטרטגיה: פתחו אסטרטגיה שיווקית שתדגיש את היתרונות הייחודיים שלכם ותבליט אותם מול המתחרים.

לדוגמה

בשוק בניית האתרים, Wix ו-WordPress הם מתחרים ישירים. שתי החברות מציעות פלטפורמות לבניית אתרים עם יכולות דומות מבחינת גמישות והתאמה אישית, ומטרתן לספק למשתמשים כלי עיצוב וניהול אתרים בצורה נגישה ופשוטה.

יתרונות הניתוח

ביצוע ניתוח מתחרים ישירים מאפשר לכם להרחיב את הבנת השוק, לשפר את המוצר או השירות שלכם, ולשפר את המיקוד השיווקי שלכם כדי לפנות לקהל היעד בצורה יעילה יותר.

נווטו בעמוד​

עוד מונחים שאולי יעניינו אותך
Giveaway - מהם היתרונות בהפתעת לקוחות?
Email marketing כיצד עושים זאת נכון?
B2C – Business to Customer
B2B – Business to Business
SWOT היתרונות וכיצד עושים זאת נכון?
מהו תמהיל שיווקי נכון ולמה חובה לשים לב כשמוכרים מוצרים ושירותים באינטרנט?
מהי תוכנית שיווקית ראויה לנוכחות ברשת במאה ה- 21?
מהו תכנון אסטרטגי ככלי מקדים לבניית נוכחות באינטרנט וברשתות החברתיות?

תשאירו שם וטלפון
אחזור אליכם לגבי הקמת חנות

תשאירו שם וטלפון
אחזור אליכם לגבי עמוד נחיתה

תשאירו שם וטלפון
אחזור אליכם לגבי קידום אורגני

תשאירו שם וטלפון
אחזור אליכם לגבי בניית אתרים